چه چیزی باعث ایجاد ترشحات زردرنگ از واژن می شود؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

چه چیزی باعث ایجاد ترشحات زردرنگ از واژن می شود؟

 

ترشحات زردرنگ واژن قبل از دوره قاعدگی می تواند علت های زیادی داشته باشد. بیشتر این موارد نگران کننده نیستند اما برخی از آن ها ممکن است نشانه عفونت باشند و نشانه های اولیه بارداری را از خود بروز دهند. ترشحات واژن می تواند به رنگ های مختلفی بروز کند. رنگ و استمرار این ترشحات می تواند توسط فاکتورهای مختلفی همچون رژیم غذایی، استرس، دارو و فعالیت جنسی تحت تاثیر قرار گیرد. رنگ زرد شایع ترین رنگی است که در این ترشحات دیده می شود و معمولا هشداردهنده نیست. این شرایط می تواند نشان دهنده موارد زیادی باشد. علت چنین ترشحاتی از عملکرد طبیعی بدن تا عفونت و بارداری متغیر است. به همین خاطر باید به این ترشحات به خصوص زمانی که با سایر نشانه ها همراه می شود توجه کنید و با پزشک تماس بگیرید. سه علت رایج ترشحات زرد رنگ از واژن عبارت است از :

 

ترشح زرد نازک و آبکی:

ترشحات زرد رنگ آبکی و نازک معمولا جای نگرانی ندارد. این موضوع نشان می دهد که فرد نزدیک دوره قاعدگی است و قاعدگی او در عرض چند روز آغاز خواهد شد. در بیشتر موارد، ترشحات زرد رنگ ترکیبی از خون اولیه دوره قاعدگی و مخاط است. سایر نشانه هایی که دوره قاعدگی می تواند در سندرم پیش از قاعدگی ایجاد کند عبارت است از :

– آکنه یا لکه های دیگر روی پوست
– سینه حساس به لمس یا دردناک
– حس خستگی بیش از حد
– گرفتگی های شکمی
– تغییر در عادت های اجابت مزاج همچون یبوست یا اسهال
– احساس نفخ یا گاز در شکم
– سردرد و نوسانات خلق و خو
– حس اضطراب یا افسردگی

افرادی که هیچ کدام از این نشانه ها را تجربه نمی کنند باید به ترشحات زردرنگی که دارند بیشتر توجه نمایند. در چنین شرایطی ترشحات می تواند نشانه یک عفونت باشد.

 

ترشحات زردرنگ از واژن

ترشحات ضخیم و زردرنگ:

ترشحات زردرنگ و ضخیم بدون بو می تواند نشانه بروز دوره قاعدگی یا نشانه اولیه بارداری باشد. معمولا در چنین شرایطی می توانید برای اطمینان از بارداری یا عدم بارداری به پزشک مراجعه کنید. ترشحات زرد رنگ می تواند در اوایل باردای رخ دهد و نشانه های دیگری هم به همراه داشته باشد. شما می توانید از تست بارداری پس از نبود دوره قاعدگی نیز استفاده کنید. بیشتر خانم ها نمی دانند که خونریزی می تواند در اوایل بارداری نیز رخ دهد اما معمولا سبک است یا به صورت لکه بینی بروز می کند. سایر نشانه هایی که می تواند شما را از وجود بارداری مطمئن سازد عبارت است از :

– خستگی
– هوس خوردن مواد غذایی
– حالت تهوع و سرگیجه خفیف
– یبوست و نفخ و گرفتگی شکمی
– نوسانات خلق و خو

این نشانه ها بسیار شبیه نشانه های دوره قاعدگی است. به همین خاطر فرد باید در صورت مشکوک شدن به بارداری از تست های بارداری استفاده کند. با اینحال حتی اگر فردی باردار باشد، نتایج مثبت ممکن است به سرعت دیده نشود. افراد به احتمال زیاد باید چند روز منتظر بمانند تا بتوانند نتایج دقیق تری را به دست آورند. افرادی که خونریزی را تجربه کرده اند ممکن است بعد از فروکش کردن خونریزی نتایج بهتری کسب کنند. اگر فردی بفهمد که باردار است باید منتظر افزایش ترشح در طول بارداری باشد. این ترشحات باید بدون بو یا با بوی خفیف و سفید شیری باشد. این ترشحات در طول بارداری طبیعی هستند.

 

ترشحات بو دار و زرد رنگ:

این ترشحات زرد رنگ که به همراه بوی قوی و تند بروز می کنند می توانند نشانه عفونت باشند. عفونت از واژینوز باکتریال تا بیماری منتقل شده از طریق روابط جنسی متغیر خواهد بود. یکی از نمونه بیماری های منتقل شده از طریق روابط جنسی تریکومونیازیس است. تخمین زده شده است که حدود 3.7 میلیون نفر در ایالت متحده آمریکا چنین مشکلی دارند و تنها 30 درصد از آن ها نشانه ای را از خود بروز می دهند. نشانه های این بیماری در برگیرنده موارد زیر است:

– ترشحاتی با بوی غیر طبیعی

– خارش، درد، قرمزی و حس سوزش به هنگام دفع ادرار. در این شرایط ترشحات می تواند زرد رنگ، سفید، شفاف یا حتی سبز باشد

– ناراحتی در طول مقاربت جنسی

اگر فردی به وجود این بیماری شک کرد باید به پزشک مراجعه کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بیان می کند این بیماری ممکن است بدون درمان ماه ها و حتی سال ها در بدن باقی بماند. اگر عفونت به خاطر واژینوز باکتریال باشد، ترشحات کمی سبز یا خاکستری خواهد بود. حتی اگر ترشحات زرد یا سفید باشد فرد ممکن است باز هم واژینوز باکتریال را تجربه کند. در این شرایط ممکن است نشانه های زیر وجود داشته باشد:

– بوی بد از واژن
– ترشحات خاکستری، سفید، سبز و نازک
– خارش واژن
– سوزش به هنگام دفع ادرار

هر کسی که ترشحات جدید و با بوی تند را تجربه می کند باید صرف نظر از رنگ و استمرار آن به پزشک مراجعه نماید.

 

نتیجه گیری

برخی از افراد صحبت کردن در مورد ترشحات واژن را دوست ندارند اما باید به خاطر داشته باشید که این ترشحات بخشی از سیستم تولید مثل شماست. بسته به مرحله قاعدگی که در آن قرار دارید ممکن است ترشحات شفاف تا شیری رنگی را تجربه نمایید. بو باید خفیف باشد.

اگر فردی نشانه های زیر را تجربه کرد، باید با یک پزشک مشورت نماید:

– تورم
– قرمزی
– خارش
– رنگ متمایل به سبز در ترشحات

هرچقدر این شرایط زودتر درمان شود بهتر است.





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: