نوشته شده توسط : sibesalamati

غذاهای غنی از سلنیم (سلنیوم)

 

سلنیم یکی از مواد مغذی ضروری برای انسان است. این موضوع بدین معنی است که باید هر روز مواد غذایی حاوی سلنیوم مصرف شود. سلنیم ماده معدنی است که به همراه ویتامین E به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو در بدن کمک می کند. این ماده به تنظیم متابولیسم ید کمک می کند، باعث بازیابی ویتامین C در بدن می شود، محافظت از سلول را بهبود می بخشد. این ماده به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و برای بدن ضروری است. به همین خاطر مصرف غذاهایی که سلنیم بالا دارند می تواند از سم زدایی و کمک به اندام هایی همچون کبد و تیروئید پشتیبانی نماید. غذاهای حاوی سلنیوم بسیار خوشمزه هستند و همین امر باعث می شود افراد تمایل زیادی به خوردن آن ها داشته باشند.

 

غذاهای حاوی سلنیوم

خوب همانطور که مشاهده کردید این ماده برای بدن ضروری است در ادامه سعی می کنیم برخی از مواد غذایی که سلنیوم بالایی دارند را با هم مرور کنیم.

آجیل برزیلی: 5 گرم از آن می تواند 100 درصد نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برطرف نماید. آجیل برزیلی و محتوای سلنیوم آن بسیار شگفت انگیز است. زمانی که صحبت از غذاهای غنی از سلنیوم برای گیاهخواران به میان می اید افراد می توانند از این گزینه استفاده کنند.

دانه آفتابگردان: یک پیمانه از این ماده 74 میکروگرم سلنیوم دارد که حدود 100 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده است.

یکی دیگر از منابع گیاهی سلنیوم دانه های آفتابگردان است که می تواند میان وعده خوبی برای افراد باشد. شما می توانید این ها را به سالاد، کوفته و سایر مواد غذایی خود اضافه کنید.

ساردین: سه اونس از ساردین می تواند 45 میکروگرم سلنیم وارد بدن نماید که 65 درصد از نیاز روزانه بدن است. ساردین منبع خوبی از سلنیم و سایر اسیدهای چرب ضروری است که به خاطر خاصیت ضد التهابی شان شناخته شده اند. اسیدهای چرب ضروری نقش مهمی در بدن بازی می کنند.

گوشت گاو: یک برش نازک 45.1 میکروگرم سلنیم وارد بدن می کند که در برگیرنده 64 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده است. گوشت گاو یکی از مواد غذایی سرشار از روی و سلنیوم است و مواد مغذی دیگری هم دارد.

سالمون پرورش یافته در حیات وحش: سه اونس از آن می تواند 50 درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را فراهم آورد.

این گزینه یکی از ماهی های مطلوبی است که افراد دوست دارند آن را میل کنند زیرا مواد مغذی زیادی دارد.

جگر گاو: سه اونس از آن می تواند 42 درصد از نیاز روزانه بدن را فراهم آورد. شما می توانید از جگر برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

جوی دوسر: یک پیمانه از آن می تواند 33 درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برآورده کند.

همانطور که می دانید جوی دوسر در برگیرنده فیبر محلول است و همین امر باعث می شود با کلسترول بد خون مبارزه نماید و آن را کاهش دهد.

مرغ: سه اونس از مرغ در برگیرنده 22 میکروگرم از سلنیوم است که می تواند 31 درصد از نیاز روزانه بدن را تامین نماید. همیشه مرغ ارگانیک تهیه نمایید تا برایتان سالم باشد. این ماده سرشار از پروتئین و سلنیوم است.

بوقلمون بدون استخوان: سه اونس از آن می تواند 27 درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برآورده نماید. بوقلمون یکی از موادی است که باید در رژیم غذایی قرار گیرد. این ماده سرشار از پروتئین و سلنیم است.

تخم مرغ: یک عدد تخم مرغ بزرگ در برگیرنده 21 درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم است. زمانی که صحبت از غذاهای غنی از سلنیوم به میان می اید، تخم مرغ قطعا یکی از آن ها خواهد بود.

اسفناج: یک پیمانه از اسفناج می تواند 16 درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برآورده نماید. این سبزی سرشار از ویتامین K است اما می تواند منبع عالی از سلنیوم و سایر مواد مغذی ضروری باشد.

 

مزایای غذاهای حاوی سلنیوم برای سلامتی

خوردن غذاهای غنی از سلنیوم می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. این مزایا بسیار زیاد هستند و در ادامه تنها چند مورد از ان ها را با هم مرور می کنیم.

بهبود سلامت تیروئید:

سلنیم نقش مهمی در سلامت غده تیروئید بازی می کند زیرا با ید کار می کند. در حقیقت، تیروئید اندامی در بدن است که محتوای سلنیمی بالایی دارد.

این ماده برای تولید هورمون های تیروئیدی بسیار ضروری است. کمبود سلنیم در بدن باعث کاهش تولید هورمون های تیروئیدی می شود.

پیشگیری از سرطان:

ارتباط بسیار قدرتمندی بین سطح سلنیم در خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان های متعدد وجود دارد. سلنیم می تواند به ترمیم DNA کمک کند یا از تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری نماید.

سلامت بیشتر قلب:

غذاهای غنی از سلنیم می توانند از اسیب اکسیداتیو به سلول های بدن جلوگیری کنند و جلوی التهاب و بیماری های قلبی را بگیرند.برخی از افرادی که سطح سلنیوم بدنشان پایین است ممکن است در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار داشته باشند.

محافظت از مسمومیت جیوه:

سلنیوم با جیوه پیوند برقرار می کند و همین امر موجب می شود مسمومیت حاصل از آن کاهش یابد.

 

نشانه های کمبود سلنیم در بدن

– سیستم ایمنی ضعیف شده
– ناباروری در مردان و زنان
– خستگی
– ضعف عضلانی
– ریزش مو
– اختلال در عملکرد تیروئید

همانطور که مشاهده کردید منابع زیادی برای کسب سلنیوم مورد نیاز بدن وجود دارد. شما می توانید از منابع بیان شده در این مقاله استفاده کنید و سطح سلنیوم خود را بالاتر ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

سرطان پوست: نشانه ها و درمان های خانگی

 

مطالعات انجام شده نشان می دهد از هر 5 آمریکایی یک نفر به سرطان پوست مبتلا می شود. تعداد افرادی که به سرطان پوست مبتلا می شوند در حال افزایش است. این اطلاعات ممکن است شما را مظطرب نماید اما خبرهای خوبی هم وجود دارد. بیشتر انواع سرطان های پوستی قابل درمان هستند به خصوص زمانی که در مراحل اولیه شناسایی شوند.

 

سرطان پوست چیست؟

سرطان پوست ضایعات و رشد بی رویه سلول های پوستی است. این سرطان معمولا از سلول های اپیدرمی نشئت می گیرد که لایه خارجی سطح پوست را می سازد. اکثریت قریب به اتفاق سرطان های پوستی به سایر بخش های بدن توسعه پیدا نمی کنند.

 

نشانه های سرطان پوستی

نشانه های اولیه این نوع سرطان در برگیرنده موارد زیر است:

– زخمی که درمان نمی شود
– توسعه و گسترش پیگمنت هایی در پوست اطراف
– قرمزی یا تورم فراتر از مرز لکه
– خارشی، حساس بودن به لمس و درد
– خونریزی یا برآمدگی

 

علل و فاکتورهای خطر سرطان پوست

سرطان پوست به خاطر خطا در DNA سلول های پوستی رخ می دهد و باعث تکثیر و رشد بی رویه و غیر قابل کنترل این سلول ها می شود. این جهش ممکن است به خاطر موارد زیر رخ داده باشد:

– تابش های ماورابنفشی که در نور خورشید یافت می شود

– قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی

– اختلالات خودایمنی

برخی از فاکتورهای خطری که توسعه سرطان پوست را بیشتر می کند عبارت است از :

– روشن پوست بودن

– سابقه آفتاب سوختگی در طول کودکی

– قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید

– آب و هوای آفتابی و با درجه حرارت بالا

– ضایعات پوستی

– سابقه شخصی یا خانوادگی برای سرطان پوست

– قرار گرفتن در معرض درمان های پزشکی همچون نابش

– قرار گرفتن در معرض ترکیبات خاصی همچون آرسنیک که می تواند خطر توسعه سرطان پوست را بیشتر کند.

 

درمان های خانگی برای سرطان پوست

درمان های خانگی برای سرطان پوست

روغن کندر:

برای این درمان خانگی به چند قطره روغن کندر نیاز خواهید داشت. چند قطره از این روغن را بردارید و بر روی انگشت تمیز خود بزنید. سپس آن را به آرامی روی ضایعات پوستی بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و به طور طبیعی خشک شود. این کار را روزانه دو الی سه بار تکرار کنید. روغن کندر از درخت آروماتیکی به نام کندر گرفته شده است. مطالعات انجام شده نشان می دهد این روغن می تواند باعث مرگ سلول های سرطانی شود.

روغن نارگیل:

برای این درمان خانگی به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل فوق بکر نیاز خواهید داشت. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل فوق بکر را هر روز صبح با شکم خالی مصرف کنید. همچنین می توانید آن را بر روی ضایعات پوستی خود بمالید. اینکار را روزانه یکبار انجام دهید تا متوجه بهبودهای حاصل در نشانه های موجود گردید.

روغن نارگیل آنتی اکسیدان های قدرتمندی دارد و می تواند منبع عالی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط باشد. بر اساس مطالعات انجام شده این اسیدهای چرب می توانند سیگنال هایی را فعال کنند که باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

سرکه سیب:

برای این درمان خانگی به یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی، یک لیوان آب و کمی عسل نیاز خواهید داشت. این مواد را با هم ترکیب کنید و بنوشید. این درمان خانگی را روزانه یک الی دو بار تکرار نمایید. همه سرکه ها همچون سرکه سیب در برگیرنده استیک اسید هستند. این ماده می تواند فعالیت ضد توموری داشته باشد.

عصاره بادمجان:

برای این درمان خانگی به یک عدد بادمجان با اندازه متوسط، یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه و پنبه نیاز خواهید داشت. یک عدد بادمجان را بردارید و برش دهید. آن را بفشارید تا خمیری حاصل شود. یک الی دو قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه نمایید. اجازه دهید این ترکیب برای سه روز در شیشه بماند. بعد از سه روز ترکیب را بر روی کمی پنبه بزنید و روی ضایعات پوستی بمالید. شما می توانید این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا نتایج بهتری به دست بیاورید.

زردچوبه:

برای این درمان خانگی به دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه و کمی آب نیاز خواهید داشت. پودر زردچوبه را با آب ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست اید. این خمیر را بر روی ناحیه مدنظر بمالید. اجازه دهید برای 20 الی 30 دقیقه بماند. سپس بشویید. همچنین می توانید پودر زردچوبه را به شیر اضافه کنید و بنوشید.یکی از ترکیبات مهم در زردچوبه کورکومین است. کورکومین خاصیت انتی اکسیدانی دارد و می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

ویتامین سی:

یک قاشق غذاخوری کریستال های خالص ویتامین سی را با یک اونس آب ترکیب کنید. اگر لازم بود ویتامین C بیشتری اضافه کنید. پنبه را بردارید و در محلول مدنظر فرو ببرید. سپس آن را به طور مستقیم روی پوست بمالید. آن را با بانداژ بپوشانید و بعد از دو الی سه ساعت بردارید/ ویتامین سی خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد و می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. این ماده با اسیب ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

جوش شیرین:

برای این درمان خانگی کافیست یک الی دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. آن را روی محل مدنظر بگذارید. اجازه دهید 30 الی 60 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

شما می توانید جوش شیرین را به آب اضافه کنید و بنوشید.

خوب همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای درمان سرطان پوست وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که برخی از سرطان ها نیازمند تداخلات پزشکی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()